Airport jungle

12 juli 2022 - Sanur, Indonesië

Na een jaar van hard werken (zowel aan ons samen als aan onze zakelijke imperiums, wat beide heel goed ging) gaan we op een lange verre reis. Indonesië deze keer. Het staat bovenaan op ons verlanglijstje om iets meer van dit land te zien dan wat we in vier dagen Bali  op de terugweg vanuit Australië hebben gezien. We hebben niets gepland, enkel de twee tickets met vijf weken tussen aankomst en vertrek op Denpasar, Bali.

Voordat je voet op buitenlandse grond kunt zetten, moet je eerst de jungle overleven van de vliegveldcontroles. Bewapend met tickets, vaccinatiebewijzen, Indonesische corona app en onze paspoorten gaan we de uitdaging aan. Met vooral veel geduld, wachten en instructies volgen zonder vragen te stellen, komen we er goed doorheen.

Op Bali worden we opgewacht door Wayan, een taxichauffeur die een kennis ons tipte. Hij zal ons naar het Guesthouse in Sanur brengen. Als we de deur van het vliegveld uitlopen valt de tropische temperatuur op me als een klamme wolk. De combinatie van wachtende toeristen, af- en aan rijdende taxi's, het pikkedonker en de klamme hitte herinner ik me van de vorige keer. Oh ja, we zijn er weer.

In Sanur brengen we onze spullen naar de kamer. We zouden nu kunnen gaan slapen want het is inmiddels 22:30 uur en we zijn doodmoe, maar we gaan toch even de omgeving verkennen. Hoe alles er precies uit ziet, zien we morgen wel. Daar is het te donker voor. We zoeken een gezellig terras op. Met een drankje en een hapje luisteren we naar live muziek. De vakantie is nu echt begonnen!

1. Corrie Verplancke:
    12 juli 2022
    Fijn dat ik weer mee kan reizen op deze manier. Bedankt.
  2. Pilar:
    12 juli 2022
    Fijn om weer mee te kunnen genieten van jullie reis. Je schrijfkunsten ben je niet verleerd 😃.
  3. Myra:
  6. Hanneke:
    Heerlijk!
  7. Wouter de Haan:
    16 juli 2022
    Have fun! En inderdaad een dik verdiende vakantie😉
  8. Irene:
    Thanks!
  9. Caro Bak:
    16 juli 2022
    Heerlijk ! Weer samen mooie herinneringen maken!
  10. Irene:
    19 juli 2022