Camperkneuzen

14 maart 2020 - Dalfsen, Nederland

Voor de eerste keer op pad met onze buscamper. Het regent pijpenstelen, Corona heeft alles stilgelegd, maar wij gaan. We willen onze nieuwe camper uitproberen en inwijden. En het is wennen! Eerste stop is een camping in de bossen van Dalfsen.  Voor een tientje hebben we een mooie plek met electriciteit en water. Nog twee andere camperaars zijn zo gek om erop uit te gaan. Die zitten, net als wij, lekker warm binnen in hun huis op wielen. En nu de boel aan de praat krijgen. Wel 10x de boekjes erbij gehad... hoe werkt de kachel, hoe gaat de koelkast aan, by the way... hoe gaat ie open? En dat rolgordijn kan niet dicht! Na een kwartier ploeteren en Googlen blijkt het supersimpel. We zijn echte camperkneuzen. De meeste dingen hebben we uitgevonden tegen de tijd dat het donker is. Een cruciaal foutje breekt ons op. Diesel in de watertank. Een klein beetje maar, we hadden snel door dat er iets mis ging. Maar hoe krijgen we dat er weer uit? De hele watervoorziening doet het nu niet. Geen idee of dat iets met de diesel te maken heeft. Dus toch plassen, afwassen en tandenpoetsen in het sanitairgebouw van de camping. Nou ja, morgen maar even verder kijken. Lekker eten, relaxen en dan naar bed, waar een veel te groot dekbed een enorme berg vormt op een heel klein bedje. Koud zullen we het niet hebben.

Ontwaken in het bos door het geluid van de vogels. Heerlijk! Het is mooi weer, nog wel fris. In het douchegebouw vlucht een vrouw weg als ze me ziet. Ook goedemorgen! Coronafobie? Een andere vrouw luistert naar een man die vertelt dat hij zich niks van Corona aantrekt. Ze loopt weg en zegt tegen mij:"Kan hij makkelijk zeggen maar ik heb longkanker". Ik weet niet waarom maar het doet me denken aan die camping van Het Schaep met de 5 poten. "Gesjellig"!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Guusta:
    16 maart 2020
    Goed plan om met de camper de natuur in te gaan. Ben benieuwd hoe dit verder gaat. Veel plezier.
  2. Hanneke:
    16 maart 2020
    Leuke avonturen! Heel veel plezier; het is geweldig campingweer!
  3. Esmee:
    19 maart 2020
    Aah zie het verhaal nu pas.. Zat blijkbaar een melding in mijn spam. Foei outlook!