Voorbereidingen Australie 2018

19 augustus 2018 - Apeldoorn, Nederland

Hoi allemaal,

Over 3 weken is het zo ver. Dan start onze reis naar Australie. Voor mij een droom die ik had vanaf mijn 17e. Nooit gedacht dat het ooit werkelijkheid zou worden. Want we gaan niet zomaar naar Australie maar we gaan een maand reizen door de Outback.  Weg van de gebaande paden, midden door de Red Centre en de woestijn. Over wegen die je alleen met een 4WD kunt berijden.

Jan en ik vertrekken op zondag 9 september vanaf Schiphol. En de voorbereidingen zijn al in volle gang: Cursus terreinrijden gevolgd; visum aangevraagd; route globaal uitgezet en Jan oefent zijn gevechtstechnieken tegen dodelijke spinnen.

We hebben goede reistassen,  off road kaarten, een Australie stekker en een 4 usb auto oplader aangeschaft.

We reizen door verschillende klimaten dus hebben alle soorten kleding nodig. Op de heenweg een stopover in Singapore en op de terugweg een stopover op Bali.

In Australie reizen we van Adelaide naar Darwin. Deze offroad route van 3000 km ben ik nu dagelijks aan het bestuderen. Welke track nemen we, wat willen we onderweg zien..... er is zoveel moois om uit te kiezen!

Tot over een paar weken!

Irene

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marijke Verplancke:
    19 augustus 2018
    Fantastisch, wat inspirerend. Die gevechtstechnieken tegen dodelijke spinnen, daar hoop ik nog een filmpje van te kunnen zien. Niet dat ik wil dat jullie ze tegenkomen natuurlijk, maar toch.. it adds spice to the story! Succes met de voorbereidingen
  2. Guusta:
    20 augustus 2018
    Supergaaf wat jullie gaan doen. Ben erg benieuwd naar jullie verhalen en foto's. Veel plezier met de voorbereidingen.