Van het pad af....

24 september 2018 - Curtin Springs, Australië

We zitten in het donker voor de camper. Twee kaarsjes en een volle sterrenhemel, meer verlichting is niet nodig. Het is nog warm, we ruiken een kampvuur en horen wat geroezemoes van andere campinggasten. Het is onze tweede avond op deze (gratis) campground, waar een sfeertje hangt van.... kijk maar ff, zoek een plekje, doe je ding en enjoy. We evalueren onze dag....
Een dag waarop we, nadat er onderweg een kameel overstak, naar de prachtige Uluru en de Kata Tjuta zijn geweest. Twee iconische grote rotsen in het red centre. De Uluru is waarschijnlijk de meest gefotografeerde rots en dat is ook te begrijpen. Ook Jan is hier los gegaan met zijn camera maar dan wel op geheel eigen wijze uiteraard.... We zijn om de Uluru gereden en bij de Kata Tjuta zijn we door de kloof gelopen. Beide plekken zijn heilige grond voor de Anangu (Aboriginal volk). We hebben ons verdiept in hun cultuur en hun leefwijze en ook in hoe deze plekken tegenwoordig in gezamenlijkheid door overheid en Aboriginals worden bestuurd. Elke dag leren we meer over de volken die onder de noemer Aboriginals worden samengevat. En we praten regelmatig tijdens onze autoritten over de huidige problematiek. Ik kom daar misschien nog op terug in een volgend blog.
In deze toeristische omgeving is het goed geregeld, informatieborden, bankjes en prullenbakken. En parkeerplekken van waaraf je de mooiste foto's kunt maken bij zons-op/ondergang.
We wilden vandaag eigenlijk inchecken bij de campground van het Uluru resort. Maar toen we daar kwamen kregen we een cultuurshock! Het was een soort mega Centerparcs de luxe!! We wisten direct zeker... dit gaan we niet doen, wij rijden vandaag weer terug.
Maar we waren aan het evalueren..... het was mooi, een leuke dag, gelopen, gelachen, twee highlights gezien die we niet hadden willen missen. Maar geëmotioneerd beken ik dat ik nu al heimwee heb naar de lege outback met zijn basic leven. Jan ervaart hetzelfde. We besluiten om ons plan om te gooien. We rijden morgen nog volgens plan naar Kings Canyon en daarna naar Alice Springs. Daarna gooien we ons plan in de prullenbak en gaan we weer voor het avontuur. We gaan de desert in! Yes!!!

1. Corrie Verplancke:
    👍❣️
  2. Marijke Verplancke:
    mooi
  3. Pilar:
    Heel goed compromis!!!
  4. Guusta:
    25 september 2018
    Ik kan mij er wel iets bij voorstellen.