Van Adelaide naar the Flinders

15 september 2018 - Clare Valley, Australië

Donderdag kwamen we vroeg aan per vrieskist (het was zo koud in het vliegtuig) in Adelaide. Direct onze camper opgehaald wat voor de komende 4 weken ons verblijf zal zijn en door naar een caravanpark aan het strand. De eerste dag hebben we besteed aan inkopen doen, slaap inhalen en kennismaken met onze Toyota Hilux. Een fijne zeer basic 4wd camper, die duidelijk al eerder door het zand en de modder heeft gereden. Zowel de driving skills van Jan als mijn inpakskills (heel weinig opbergruimte) kunnen we maximaal gaan inzetten. Onze eerste inzichten:
1. Het dak omhoog en omlaag doen is even een handigheidje..
2. Al ben je al lang aan het zoeken, geef niet op want er is een stopcontact!
3. Voordat je het knopje voor het water open zet, zorg dat de kraan boven de wasbak is gedraaid en dicht staat.....
3. Check of de coolbox niet op vriezen staat want anders heb je ijsklontjes in je bier.
4. Bij het aansluiten van de stroomkabel moet je ook nog een knopje omzetten bij het electriciteitspunt.
6. Het is hier het einde van de winter, overdag heerlijk met strakblauwe lucht en zon en 's avonds vroeg donker en dan koelt het behoorlijk af.
7. Jan zal vermoedelijk na 388 keer de ruitenwissers aangezet te hebben, de richtingaanwijzer aan de rechterkant van het stuur gaan zoeken.
8. Je moet niet op een parkeerplaats langs de snelweg een dutje willen doen zonder goede oordoppen.
9. Ook offline vertelt mijn digitale kaart (Hema maps) me waar we zijn, wat een uitvinding!

Voordat we on the road gingen hebben we Adelaide verkend met als hoogtepunt de Central Market. Wat een gave foodmarket. Groot, divers en heel gezellig. Nog meer inkopen gedaan, koffie gedronken en daarna op pad naar Clare Valley, een van de wijngebieden van Australië.
Een plekje gevonden op een klein caravanparkje midden in het wijngebied en in Mintaro (klein dorp met Engels aandoende huisjes) een biertje gedronken bij Paul, de eigenaar van de Magpie &Stump pub. Wijn geproefd bij Paulette's winery en terug naar Paul voor het avondeten bij de open haard. Vannacht heeft Jan onze campingstoelen gered toen er ineens een storm opstak, maar verder slapen we als een roos in ons mobiele huisje.
De mogelijkheden voor wifi worden schaarser. Vandaag gaan we naar Flinders Ranges. We hebben daarnet koffie gedronken in een soort paardenwed cafe. Een stel mannen die 's morgens om 10.00 uur met een biertje dr bij hun geld inzetten op paarden met namen als buried treasure, bolt i am en galaxy gazer. Wij hebben het ontzettend naar ons zin. De ruimte, de mensen, de relaxte sfeer en de humor. Het voelt goed. Jan begint een Australisch accent te ontwikkelen en ik ben volledig ontstressed. No worries!

1. Marijke Verplancke:
    Klinkt relaxed: enjoy.
  2. Pilar:
    15 september 2018
    Succes met de ruitenwisser Jan ;-) en veel plezier samen!!
  3. Hanneke:
    Ziet er top uit! Leuk!
  4. Jeroen:
    15 september 2018
    Je gebruikt toch ook je ruitenwissers voor richting?