Bountygevoel

23 januari 2015 - Bangkok, Thailand

Koh Chang
De helft van het eiland hebben we verkend op de scooter. Het is berg-/rotsachtig met veel groen en jungle. De westkust is een lange strook van toeristische dingen. Hotels, restaurants, olifantenkampen (kun je een stukje op de rug van de olifant het binnenland in) en winkels. We zijn naar het zuidelijkste punt gereden en kwam onderweg ca. 15 olifanten tegen, een in de wei, een paar met iemand op de rug en de rest in de olifantenstalling. Ook nog een moeder met baby olifant. Prachtig. De rit was leuk, het betere bochtenwerk en hele stijle stukjes en overstekende apen! We hebben genoten van het huisje en van het zwembad.

Koh Mak
Gisteren met de speedboat overgestoken naar Koh Mak. Een klein en prachtig eiland. Het absolute Bountygevoel krijg je hier. Het is hier rustig, kleinschalig, relaxed... gewoon super! Het resort waar wij verblijven ligt aan zee, ons huisje heeft een grasveldje en dan ligt het direct aan het strand. Mooi zand, glasheldere lauwe zee. Perfect!
Ook hier hebben we een scooter waarmee we gisteren al een groot deel van het eiland hebben verkend. Ik schat in dat je in een uur het hele eiland rond kunt rijden, maar we hebben ongeveer de helft bekeken en zijn gestopt op schitterende plekken. Verder uiteraard in de zon en in de zee geweest en 's avonds hebben we gegeten op het strand. Echt zo'n setting voor een huwelijksaanzoek... En vandaag herhalen we het nog eens, zonnen, zwemmen, lezen, scooteren, eten and repeat!

Koh Kut
Tja, daar gaan we morgenochtend met de boot naartoe. Onze laatste bestemming voordat we teruggaan naar Bangkok en daarna naar het koude Nederland.
Oh by the way, het is hier ca. 32 graden met een strakblauwe lucht.

1. Marijke:
    23 januari 2015
    Mmmmm ja zoals je zegt, volgende week een hele overgang: Nederland is koud en nog veel meer, dat zul je met nieuwe ervaringen ongetwijfeld nog scherper zien. Zeker de eerste dagen kijk je met je tropische-wereld-ogen naar dat koude kikkerland en verbaas je je en mis je de olifanten!! En dan besef je dat je verslaafd bent geworden en ga je de volgende reis plannen: I'm sure you hooked now! Enjoy, the world is your oyster.
  2. Hanneke:
    23 januari 2015