Koh Kut

26 januari 2015 - Bangkok, Thailand

WAUW! Of kan ik beter zeggen WHAAAAAAH of ......

Ik dacht dat we het mooiste al hadden gehad, maar Koh Kut overtreft alles. Wat een prachtig eiland, onbeschrijfelijk. En dan ook nog eens het mooiste resort... Volgens mij zijn we vandaag in het paradijs aangekomen.

Hoe moet ik dit beschrijven?
Ik zit nu op de veranda van het huisje dat wij voor drie nachten hebben gehuurd op Koh Kut. Het uitzicht is het mooiste uitzicht dat ik ooit in mijn leven heb gezien. Het eiland, de natuur, het strand en de zee hebben een Malediven achtige schoonheid. We zitten in een beach front huisje, dus op de eerste rij aan het strand. Normaal gesproken zou dit ver boven ons budget zijn maar omdat ik gisteren pas ging boeken kon ik een super lastminute mega deal sluiten. Alsnog boven het budget dat wij deze vakantie hebben aangehouden, maar we gunnen het onszelf als afsluiter van de vakantie. Het huisje is van hout en past prachtig in de omgeving, met een enorme slaapkamer met twee gigantische tweepersoonsbedden (!), een leuke badkamer en een buitendouche! Voor ons huis hangt een schommel en een hangmat, op het strand staan ligbedden en er zijn ook nog rieten lighutjes. We hebben een scooter en een kayak!

Het eiland is rustig, relaxed en ontzettend leuk. Gisteravond genoten van een prachtige zonsondergang op een kussen op een houten steiger boven het water met een drankje in mn hand. Daarna gegeten bij een afdakje dat tegen de rots aan is gebouwd en waar moeder het eten maakt en dochter het serveert. Vervolgens terecht gekomen in de jaren 70, in een hut die we met een trap bereikten, waar live muziek werd gespeeld, we op kussens op de grond zaten en een zeer relaxed sfeertje hing. En dan te bedenken dat Jan gisteren een Duits stel sprak dat hem vertelde dat er niets te doen is, maar drie restaurants op het hele eiland zijn en nog meer van die flauwekul. Waarschijnlijk wilden zij alleen in "echte" restaurants eten. Tja, dan ben je hier in het verkeerde land.

Koh Kut, ook wel Koh Kood genoemd, is ongeveer net zo groot als Texel. Er wonen 1700 mensen en er zijn diverse resorts. Er zijn een paar vissersdorpjes, een aantal scholen, een ziekenhuis, twee tempels en drie watervallen. Toeristen komen hier voornamelijk voor de stranden, de rust, om te duiken en te snorkelen.
Dus, zo kut is het hier niet!

1. Ellis:
    26 januari 2015
    Wauw!!!
  2. Marijke:
    26 januari 2015
    Wat een prachtige afsluiter van jullie heerlijke reis! Fijn om je gauw weer te zienen te spreken!