Eilandhoppen

21 januari 2015 - Koh Chang, Thailand

Maandagavond zijn we vanuit Vientiane met een open busje naar de grens tussen Laos en Thailand gebracht. Na de nodige formaliteiten aan de Laos grens met een treintje naar de Thaise grensplaats Nang Khong, waar we weer na de nodige formaliteiten terug waren in Thailand. Vervolgens hebben we de nachttrein terug naar Bangkok genomen. En dinsdagmorgen aansluitend een bus van Bangkok station naar het eiland Koh Chang.

Het reizen/vervoer is zowel in Thailand als in Laos goed geregeld. Bijna bij elk hotel of reisbureautje (die je om de tien meter aantreft) kun je alles regelen wat je wilt. Dan betaal je, je krijgt een papiertje waarop bijvoorbeeld staat "bus Koh Chang" "go to KFC in train". Dit betekent dat je op het treinstation in Bangkok naar de Kentucky Fried Chicken moet gaan. Terwijl je je daar staat af te vragen of het allemaal wel goed gaat komen, komt er inderdaad een bus voorrijden waarvan de chauffeur op de hoogte is dat ie je op moet pikken. Zo gaat het iedere keer. Je krijgt niet veel uitleg maar als je gewoon stomweg doet wat ze zeggen, dan komt het goed. In de bus vertoonden ze de film "Hercules", ik kan niet zeggen dat je die gezien moet hebben maar het houd je even bezig. Daarna zetten ze nog een film op, maar een Duitse mevrouw zei tegen de chauffeur dat hij die uit moest zetten omdat niemand het leuk vond. Jan zei "but everybody was watching!" Vervolgens zei ze "yes punish me if you want, but this is psychological terrorism".  Jan is volgens mij de rest van de busrit in opperste concentratie bezig geweest om zijn mond te houden en dat is hem gelukt. We kwamen zonder ongelukken aan bij de boot naar Koh Chang.

We zitten nu twee nachten in een leuk hotel aan de rand van White Sand Beach. We hadden verschillende tips gekregen om vooral naar White Sand Beach te gaan, maar zoals wij nu ondervinden valt over smaak te twisten... Het is ons een beetje te toeristisch, gelukkig zitten we aan de rand. Onze hotelkamer is te gek! We zitten in de helft van een twee-onder-een-kap huisje, met een eigen terrasje, kijken uit over een stukje tuin met palmbomen en dan over de zee. Gister snel met mijn ipad een poging gedaan om de ondergaande zon vast te leggen (zie foto's, oh ja ik heb tussendoor ook nog wat losse foto's toegevoegd!)
Ons avondeten bestond gisteren uit (zelf aangewezen) gamba's, scallops, kokkels, mosselen van de grill. Vervolgens heb ik nog even een voet/schouder/nek/hoofd massage genomen en mijn teennagels laten lakken.

Met andere woorden.... Deze laatste week gaat er iets anders uitzien, het onderdeel relaxen gaat een wat grotere rol spelen. Uiteraard hebben we ook al een scooter, zodat we straks als we uitgekeken zijn op ons zonnebedje, het eiland Koh Chang kunnen gaan verkennen. Het eiland bestaat uit jungle en stranden. Morgen verkassen we per boot naar een heel klein eiland, Koh Mak. En dan willen we ook nog een paar dagen naar Koh Kut (al is het alleen al om de naam...)

Maar voor nu dus... lekker zonnen....voetjes in de zee (met glinsteringen Han!)....of even aan het zwembad...boekje lezen...zonnebrandcreme smeren... En de enige zorg die we hebben is dat er een kokosnoot op ons hoofd kan vallen, wat volgens Jan bij Keith Richards ooit is gebeurt (interessant..)

1. Hanneke:
    Wauw!!!!!!!
  2. Marijke:
    21 januari 2015
    Klinkt weer goed. Respect voor diplomatieke Jan in de bus. En pas op voor vallende kokosnoten, dat kan echt en je wil toch niet worden als Keith Richard!!!
  3. Nanda:
    21 januari 2015
    Wat een heerlijkheid allemaal!!