Checking out

28 januari 2015 - Bangkok, Thailand

We hebben Koh Kut aardig leren kennen en van de eilanden staat het voor mij absoluut op nr. 1. In het noordoosten ontdekten we nog een vissersdorpje dat heel bijzonder was gebouwd. De 'hoofdstraat' bestaat uit een pier/aanlegsteiger (eerst een stukje van beton maar grootste deel van hout) die parallel loopt met het land. Aan de ene kant liggen bootjes vastgemaakt en aan de andere kant zijn huisjes gebouwd, op palen boven het water en tegen het land aan. Nou ja huisjes.. weer allemaal van die houtje-touwtje houten hutjes die weer via planken bereikbaar zijn vanaf de steiger. Al die huisjes zijn open, je kijkt bij iedereen de huiskamer binnen. Wat opvalt is dat er nergens meubels zijn. Ze zitten op de vloer en alle spullen liggen door elkaar. De 'hoofdstraat' is smal, je kunt er net met twee personen naast elkaar lopen maar dan kan er niemand meer langs, verder wiebelt het ding voortdurend en er zijn ook geen hekjes langs. Hij is ook lang en we zijn hem helemaal afgelopen. Je ziet kinderen spelen, vrouwen vis uit de netten halen, vis schoonmaken, scooters en fietsen rijden gewoon op die steiger, honden en verder gewoon lopende mensen zoals ook in onze hoofdstraat. Ook hier weer een verlegen groet en een grote glimlach als je gedag zegt. Kinderen die graag op de foto willen. En af en toe een verdwaalde krab.. Jan heeft er zijn hart kunnen ophalen met zijn fotocamera.
Maar inmiddels zijn we terug in Bangkok. Gisteren alles bij elkaar ca. tien uur gereisd (catamaran boot vanaf het eiland, bus naar Bangkok) en weer ingecheckt in Rambuttri Village Inn, waar we onze reis ook zijn gestart. Vandaag rustig aan met een late checkout, er is hier ook een zwembad, en nog wat shoppen. Vanavond naar het vliegveld en morgen weer in Nederland.
Dit is dan ook mijn laatste blog. Het was een fantastische reis en ik had me geen beter reisgezelschap kunnen voorstellen dan Jan. We hebben veel gezien en meegemaakt. Met temperaturen van 2 graden tot 32 graden, van supertoeristisch tot enige toeristen in de omgeving, van luxe decadente resort tot kamer zonder heet water of handdoeken. Veel verschillende vervoersmiddelen: fiets, scooter, minibus, touringcar, tuktuk, pickup, trein, vliegtuig, slowboat, speedboat, veerboot, aanhangwagen, catamaran, kayak, raft, olifant. En we hebben overal van genoten. Ik schat in dat Jan ca. drieduizend foto's heeft gemaakt die we samen nog vaak zullen terugkijken om er weer even van te kunnen genieten.
In het vliegtuig straks maar eens overleggen waar onze volgende reis naartoe gaat...

1. Nanda:
    28 januari 2015
    Bedankt bedankt dat ik mee mocht lev/zen!!
    Jammer dat het er al weer op zit. Vond het wel gezellig met jullie aan het ontbijt
    Goede reis terug! Xx
  2. Ellis:
    28 januari 2015
    Zo blij dat het zo'n geweldige ervaring is geworden voor jullie! Maar ook wel blij dat m'n mams morgen weer thuis is :D goeie reis alvast. Tot morgen!
  3. Hanneke:
    Goede reis!
  4. Corrie:
    28 januari 2015
    Ik vond het ook heerlijk om alles meetebeleven en vind het jammer dat het voorbij is. Ben wel blij als jullie weer veilig thuis zijn. Sie Joe soen. Goeie terugreis